Pokud jste se rozhodli používat nástroje G Suite pro vzdělávání na vaší škole, dobrou zprávou je, že celý balíček nástrojů je pro školy a vzdělávací instituce zdarma. Prvním krokem je registrace.
Registraci zvládnete online na stránce G Suite. Zabere vám přibližně 15 minut.
Potřebujete údaje vaší školy:
Teď je potřeba nastavit pro G Suite doménu. Pokud má škola vlastní doménu, můžete ji využít. Pokud vaše škola vlastní webovou adresu (doménu) nemá, můžete si ji v rámci dalších kroků zřídit. Samotná doména není nic nákladného a s využitím G Suite pro vzdělávání můžete k této doméně získat i vlastní e-mailové adresy na platformě Gmail s adresou @jménovašíškoly.
Po zadání nebo registraci domény je důležité nastavit si přihlašovací udaje, pomocí kterých budete vstupovat do administrátorského účtu. Zvolte takový e-mail, ke kterému máte přístup, a vymyslete si bezpečné heslo. Zadejte také sekundární e-mailovou adresu, ideálně takovou, která nesouvisí s přihlašovacím účtem. Tato adresa poslouží v případě, že ztratíte nebo zapomente přihlašovací údaje.
Po zadání přihlašovacích údajů budete vyzváni k souhlasu s podmínkami používání účtu G Suit pro školy.
To je poslední krok. Registraci máte za sebou, máte přístup do administrátorského prostředí a můžete váš účet G suit spravovat a provádět všechna potřebná nastavení. Už jen zbývá celý proces dokončit a ověřit, že doména patří skutečně vaší škole. V tomto kroku potřebujete pomoc od někoho, kdo se stará o web vaší školy a má přistup ke správě domény. Taky budete potřebovat mobilní číslo (ideálně školní, nedoporučujeme používat vaše osobní) a školní e-mailovou adresu. Celý postup je opět krok po kroku popsaný ve videonávodu.