Reklama na sítích

Sociální sítě samozřejmě zajímá i to, co děláte, když brouzdáte internetem. V tom jim pomáhají cookies, malé kusy kódu, které jsou součástí každé webové stránky, aplikace a internetového prohlížeče. Cookies jsou přínosné, protože zlepšují naši uživatelskou zkušenost s webovými stránkami, třeba tak, že si pamatují naše preference nebo jazyk, kterým mluvíme. Mají ale velkou cenu i pro samotné provozovatele webů, protože na nás díky nim můžou efektivně cílit reklamu na dalších webových stránkách, často právě na sociálních sítích. Proto na vás kolečkové brusle, které jste si právě prohlíželi, nejspíš vybafnou hned, jak zapnete Facebook nebo Instagram.

Algoritmy vás díky informacím z cookies a tomu, co o vás vědí samy, dokáží zařadit do celé řady cílových skupin. Právě na základě vaší příslušnosti v dané cílové skupině zákazníků pro vás vybírají reklamy. Reklamu i obsah na sítích můžete blokovat a dát tím algoritmům najevo, že zrovna o tyhle příspěvky nestojíte. Zkuste si pár dnů se svými sítěmi hrát a označujte příspěvky, které vás nezajímají. Algoritmům tím na chvilku zamotáte hlavu. Nasázejte ovšem na to, že vám budou ukazovat míň reklam. Na chvíli možná, ale brzy se zmátoří.

Vzdělávací podklady tématu ke stažení