Programů na psaní všemi deseti existuje na internetu poměrně dost, proč tedy zvolit Psaní Hravě?
Jedinečnost Psaní Hravě spočívá v tom, že veškerá výuka probíhá formou hry. Naučit se správný prstoklad vyžaduje čas a pravidelný trénink, není ale žádný důvod proto, aby to byla nuda a dril.
Psaní Hravě nabízí čtyři různé typy her, které se zaměřují na různé dovednosti. „Střílení“ písmen procvičuje zapamatování si toho, kde se nachází jednotlivé klávesy. „Rybaření“ a „Slova v terči“ procvičují správný prstoklad na celých slovech. A na závěr “Přepis textu” prověřuje, co se žáci skutečně naučili, a dbá na přesnost.
V Psaní Hravě je pořadí kláves, které se učí, zdánlivě zvláštně přeházené. Začíná se s prostřední řadou, tedy DFJK a ASLŮ, poté ale následuje EI, RU atd. Má to důležitý důvod, a to možnost začít psát celá slova co nejdříve. Z písmen DFJK se nedá poskládat žádné české slovo a z ASDFJKLŮ jich je velmi omezené množství, když se k nim poté ale místo GH přidá EI, počet slov velice rychle vzroste. Díky tomu je Psaní Hravě zábavnější, ale hlavně mnohem užitečnější.
V češtině (jako v ostatních jazycích) jsou některé skupiny písmen mnohem běžnější než jiné. Skupina písmen SK je velmi častá a čím dříve žáci začnou psát celá slova, tím dříve se prsty naučí plynule přejít ze znaku S na K. (Oproti tomu skupina písmen GH se v češtině, na rozdíl od angličtiny, příliš nevyskytuje a není třeba trvat na jejím intenzivním procvičování hned v prvních úrovních.)
Přeházení obvyklého sledu kláves vede k tomu, že se žáci učí hned od druhé úrovně na skutečných slovech a nemusí opisovat nekonečné řady písmen, které nic neznamenají. Po pár hodinách psaní už si umístění písmen pamatují svaly, a tak čím dříve se prsty potkají s těmi nejběžnějšími kombinacemi, tím dříve, rychleji a bez překlepů se žák naučí psát.
Od samého počátku měl tým Psaní Hravě jasno, že se chtějí zaměřit právě na pomoc žákům, kteří z této dovednosti budou těžit celý život. Právě s ohledem na ně se vyvíjel celý koncept. Hry jsou udělány tak, aby bavily nejen dospělé, ale i děti, které se rychleji rozptýlí. Hry se proto střídají po relativně krátkých intervalech, aby se žák naučil správný prstoklad, ale také aby udržel plnou pozornost.
Učitelům se Psaní Hravě snaží pomoci dvěma způsoby – vytvořením prostoru pro sdílení s ostatními učiteli a vytvořením prostředí, které je pro žáky intuitivní, aby mohli být co nejsamostatnější. V sekci blog se pravidelně doplňují materiály pro výuku, výukové plány a případové studie. Důraz na intuitivnost aplikace a samostatnost žáků znamená, že učitel musí zasahovat pouze minimálně (ve většině případů pouze vyhodnotí statistiky každého žáka a přidělí mu náležitý počet bodů či známku). Snadno se Psaní Hravě může stát součástí hodin, ale i domácích úkolů a hodí se také pro distanční online výuku.