Logo chytré školy

Kdo ovládá koho? Vliv algoritmů sociálních sítí na děti i dospělé

Jak algoritmy ovlivňují to, co děti na sítích vidí – a čemu pak věří? Jak mají mladí poznat, co je reklama, manipulace nebo jen špatná rada? A starší to snad zvládají lépe? To vše se dozvíte v nové epizodě podcastu „Digikecy“, kde nejen na tyto otázky odpovídá Dominika Herdová, ředitelka Nadace O2 a Jonáš Tenor, zástupce generace Z a student Smíchovské střední průmyslové školy.
Kdo ovládá koho? Vliv algoritmů sociálních sítí na děti i dospělé

Děti často netuší, že to, co vidí, není náhodné. Algoritmy sociálních sítí jsou navržené tak, aby maximalizovaly naši pozornost. A právě to z nich dělá nástroj, který může formovat názory, hodnoty i rozhodnutí. 

Poslechněte si novou epizodu podcastu z dílny iniciativy Digitální Česko, který má za cíl šířit osvětu v oblasti digitální transformace České republiky. Dozvíte se, jak rozpoznat manipulativní obsah, jak algoritmy využívají naše emoce a zároveň další tipy pro děti, rodiče i učitele o bezpečném pohybu v online prostředí. 

Podcast, ve kterém povídá Dominika Herdová z Nadace O2 je zkrátka pro všechny, kdo chce pochopit, proč je těžké odtrhnout se od displeje svého telefonu. 

"Technologie jsou boží, propojují nás, zjednodušují život. Každý si v nich najde to své pozitivum. Ale platí to, že v momentě, když jste připojení do online prostředí přináší to rizika, která byste měli znát. A s těmi by měli umět pomoci jak rodiče, tak učitelé,“ vzkazuje v podcastu Dominika Herdová. 

 

Podcast si můžete poslechnout také na Spotify nebo Apple podcast.

Autor: Monika Ježková, Tým O2 Chytrá škola

zjistěte více na stránce výuka Čepice