Zpět na webový portál

Zákonná výjimka (6/8)

Podobně jako v případě autorského práva u fotek a záznamů lidí existuje skulinka pro zpravodajská média a média obecně poskytované na základě zpravodajské licence – takzvané ilustrační fotografie a záběry. Například pokud televizní štáb točí o rekordně teplém počasí a kamerou snímá frontu lidích čekajících u stánku se zmrzlinou, nemusí se každého člověka jít zeptat na svolení.

Ani média a odborné instituce samozřejmě nesmějí zveřejňovat cokoliv. Musí vybírat takové materiály, které člověka nezesměšňují a nesnižují jeho důstojnost. Nemůžou například zařadit do zpravodajství záběr pána, který si kopeček zmrzliny převrhl na tričko. 

Souhlas je v ceně

V případě akcí koncertů, festivaly, workshopy nebo konference, lze souhlas zabudovat už do všeobecných obchodních podmínek, které se vztahují ke vstupence na akci nebo vstupu do areálu. Schválně si příště dobře prostudujte svůj lístek na koncert.

Podobné je to s členstvím ve spolcích nebo dokonce zaměstnaneckou smlouvou, i ty můžou obsahovat odstavce se souhlasem zveřejnění vašich fotek pro marketingové účely, například na firemním Facebooku nebo v reklamní brožuře.    

Podklady ke stažení