Moc titulku (6/6)
Ne nadarmo většina redaktorů, blogerů a youtuberů píše titulek až jako úplně poslední z celého příspěvku. Vědí totiž, že dobrý titulek může přinést stovky kliknutí. A skvělý titulek i tisíce nebo statisíce. Dobrý (a hlavně seriozní) titulek má v krátkosti a bez přehánění shrnout, o čem text bude. Ne vždy se tak ale děje.
Clickbait
Clickbait je výraz pro titulek, který má nalákat ke kliknutí i za cenu toho, že slibuje, co článek nebo video za ním nemohou splnit. Takové titulky pracují se senzacemi, úžasnými výhrami nebo zaručenými způsoby jak zhubnout. Dezinformační weby a bulvární média jsou doslova přeborníci ve vytváření clickbaitových titulků. Pozadu ovšem nezůstávají ani blogeři a youtubeři. Ti v záplavě internetového obsahu potřebují vyniknout, koneckonců na sledovanosti přece vydělávají, a proto i oni používají tiutlky inspirované bulvárem.
Generátor titulků
Vymyslet chytlavý titulek není vůbec těžké. Popravdě ho ani nemusíte vymýšlet. Stačí klíčové slovo zadat do jakéhokoli online generátoru titulků na webu a za pár vteřin jich máte hned několik. Zkuste třeba Generátor šokujících titulků, který čistě pro výukové účely vytvořila Masarykova univerzita v Brně.
Zadejte jako téma článku třeba O2 Chytrá škola a dostanete:
- 6 důvodů, proč být závislý na O2 Chytrá škola
- Proč byste měli přestat se sexem a zasvětit svůj život O2 Chytrá škola
- 4 věci, za které celý svět vděčí O2 Chytrá škola
- 8 způsobů, jak O2 Chytrá škola navždy změní váš způsob přemýšlení
- 8 věcí, které vám média neprozradila o O2 Chytrá škola