Zpět na webový portál

Poměrně zásadní otázka je, zda samotné sociální sítě nejsou vlastně média. Facebook se například tomuto označení dlouhodobě vyhýbá, ale tím, jak zásadně ovlivňuje, co smí jeho uživatelé vidět, a tvorbou vlastního obsahu (Facebook Watch například) je tato otázka namístě. Nebýt médiem je pro Facebook (ale i další sociální sítě) prospěšné, nemusí totiž vyhovět zákonům, které se médií týkají (v České republice například tiskový zákon).

Sociální sítě přitom mají navíc zásadní vliv na to, co čteme. Pro většinu lidí jsou nejvýznamnějším zdrojem informací internetové zprávy. V řadě případů jsou ale okleštěné pouze na lákavé titulky a perexy. Lidé na sociálních sítích daleko více sdílejí a lajkují bulvární až lživé zprávy – často aniž by obsah článku četli, jen na základě chytlavého titulku. Seriózní „nudné“ zpravodajství prostě netáhne.

Kvízy

Podklady ke stažení

Videa