Zpět na webový portál

Poměrně zásadní otázka je, kde si mezi médii stojí sociální sítě. Facebook se například tomuto označení dlouhodobě vyhýbá, ale tím, jak zásadně ovlivňuje, co smí jeho uživatelé vidět a sdílet, je tato otázka namístě. Nebýt médiem je pro Facebook i další sociální sítě prospěšné, nemusí totiž vyhovět zákonům, které se médií týkají (v České republice jde například o takzvaný tiskový zákon).

Jaké zprávy nám k přečtení doporučují sociální sítě, je přitom důležité. 80 % lidí v České republice sleduje zprávy na internetu a každý třetí z nich to dělá právě na sociálních sítích. Sociální sítě ale zobrazují jen zkrácenou podobu zpráv, a tak obvykle vidíme jen lákavé titulky a perexy.

Lidé na sociálních sítích taky často sdílejí a lajkují články, aniž by jejich obsah četli, a to právě třeba jen na základě chytlavého titulku nebo kvůli tomu, že text sdílel jejich známý. I takové zprávy ale můžou být zavádějící nebo lživé. Seriózní a zdánlivě „nudné“ zpravodajství prostě na první dobrou tolik netáhne, i když poskytuje spolehlivé informace.

Kvízy

Podklady ke stažení

Videa