4/5 Reklama

Děti reklamu nepoznají

Illustration

Reklamu na internetu mnohdy nepoznají ani dospělí. U dětí je to ještě komplikovanější v tom, že nemají potřebné zkušenosti.

Navíc je manipulují přímo jejich vrstevníci. Youtubeři a instagrameři jsou zhruba stejně staří a svým obsahem ovlivňují stovky tisíc lidí. Jsou mezi nimi zodpovědní, ale i nezodpovědní jedinci. Proto je na rodičích, jestli sledují, na koho se vlastně jejich děti dívají.

Nepočítejte s tím, že zákaz YouTube nebo Instagramu něco změní, děti si přístup k nim najdou i bez vás za pomoci spolužáků a kamarádů. Budou to také oni, kdo bude sociální tlak na to mít třeba nejnovější telefon, umocňovat.

Děti reklamu u youtuberů nepoznají, považují ji za zábavu. Bez nápovědy ji pozná jen jedno dítě z deseti. Instagram a další sociální sítě už zavádějí opatření a nutí influencery sponzorovaný obsah označovat, malé označení se ale snadno přehlédne.

Podklady ke stažení

Máte dotaz, nápad nebo zájem o novinky?

Stačí nám napsat, nebo jen zaškrtnout souhlas k odběru novinek. O zbytek se postaráme.

Informace o zpracování osobních údajů, včetně informací o právech subjektů údajů a způsobech jejich uplatnění, jsou k dispozici v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů.