3/5 Reklama

Co je reklama

Illustration

Reklama je placená, ale i neplacená propagace výrobku, služby, značky nebo myšlenky, která má za cíl ovlivnit a přimět lidi ke konkrétnímu jednání (koupi produktu, stažení e-booku, návštěvě webové stránky, volbě politika, ale třeba i používání bezpečnostních pásů v autech). Zpravidla se šíří prostřednictvím masových a sociálních médií. Běžně se ale setkáte i s reklamou mimo ně, například v podobě billboardu, letáčku ve schránce nebo plakátu na nástěnce v čekárně u doktora. 

Jak reklama přesvědčuje  

Reklama běžně využívá 3 oveřené přesvědčovací (persvazivní) techniky:  

  1. Pathos – snaha zapůsobit na emoce (jsem šťastný / bavím se, protože piju tuhle limonádu s přáteli)
  2. Logos – snaha zapůsobit na rozum (tyčinka obsahuje půl sklenice mléka a mléko je přece zdravé)
  3. Ethos – snaha zapůsobit na důvěru (9/10 zubařů doporučuje tuto pastu), k čemuž se využívají odborníci, celebrity nebo influenceři, kteří svou autoritou propůjčují značce, službě nebo produktu důvěryhodnost.   

Podklady ke stažení

Máte dotaz, nápad nebo zájem o novinky?

Stačí nám napsat, nebo jen zaškrtnout souhlas k odběru novinek. O zbytek se postaráme.

Informace o zpracování osobních údajů, včetně informací o právech subjektů údajů a způsobech jejich uplatnění, jsou k dispozici v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů.