Zpět na webový portál

Placená, ale i neplacená propagace výrobku, služby, značky nebo myšlenky s cílem ovlivnit lidi a přimět je ke konkrétnímu jednání (koupi produktu, stažení e-booku, návštěvě webu, volbě politika, ale třeba i používání bezpečnostních pásů v autech). Většinou se šíří přes masová a sociální média. S reklamou se ale běžně setkáme i venku – v podobě billboardu, letáčku ve schránce nebo plakátu na nástěnce v čekárně u doktora.

Jak reklama přesvědčuje 

Používá tři ověřené přesvědčovací (persvazivní) techniky: 

  1. Pathos – působí na emoce (jsem šťastný / bavím se, protože piju tuhle limonádu s přáteli)
  1. Logos – apeluje na rozum (v tyčince je půl sklenice mléka a mléko je přece zdravé)
  1. Ethos – snaží se být důvěryhodná (9/10 zubařů doporučuje tuhle pastu), k tomu využívají odborníky, celebrity nebo influencery. Ti svou autoritou propůjčují značce, službě nebo produktu důvěryhodnost.        

Podklady ke stažení

Videa